יום שני 06 מאי 2024 הוסף למועדפים   קבע כדף בית   כניסה למערכת  
 ידיעון - הלימודים בבית הספר

הזכות לכבוד והחובה לכבד

  • יש לתת יחס הוגן ומכובד לכלל אנשי הסגל בביה"ס.
  • כל שוחר יקבל יחס הוגן ומכובד מכלל אנשי הסגל בביה"ס.
  • ניתן להעלות טענות למק"ס כלפי כל איש סגל ששלל את הזכות הנ"ל.
  • יחס לא מכובד מצד השוחרים כלפי אנשי הסגל או לחילופין כלפי שוחר אחר יועבר לטיפול משמעתי.

ציונים

ציון נכשל יהיה כל ציון מתחת ל - 55. כל ציון של 55 ומעלה, כולל 55, נחשב עובר. ציון סמסטר יורכב משקלול של כלל הציונים שהתקבלו במהלך הסמסטר. ציון שנתי יורכב ממוצע הסמסטרים. ניתן לערער על ציון בפני המורה המקצועי.

בחינות בגרות

כל שוחר חייב לוודא את מועד בחינת הבגרות ואת הציון הבית ספרי (הרכב הציון הבית ספרי מפורסם כל שנה ע"י רכזי המקצוע בשיתוף עם הרכזת הפדגוגית שלו לפני הבחינה). במידה ושוחר רוצה להשלים בחינת בגרות הוא רשאי להירשם במזכירות ביה"ס/רכז בחינות בגרות, עפ"י לוחות הזמנים שיפורסמו.

תלמידים מתקשים

תלמידים המתקשים במקצועות הלימוד, וקיבלו ציון נכשל ב-3 מקצועות (ציון מתחת ל – 55), ידונו בועדות אמצע-סמסטר ובוועדות הפדגוגיות להחלטה להמשך הפעילות הנדרשת לשיפור לימודיהם.

מעבר הקבצות

במהלך וועדות סוף סמסטר ניתן להחליט על הורדת/ העלאת חניך הקבצה במקצועות הבאים: מתמטיקה, אנגלית ופיזיקה.

קיימים תנאים למעבר בין הקבוצות ושינוי ציונים אשר מפורסמים בנוהל בית ספרי ע"י הרכזת הפדגוגית ורכזי המקצוע.

בחנים ומבחנים

  • בוחן – מתבצע במהלך שיעור אחד לכל היותר והיקפו לא יעלה על חומר שנלמד בשני שיעורים.
  • מבחן משווה – מבחן מתוכנן המתבצע במהלך 2 משכים לפחות על חומר לימודי של סמסטר אחרון.
  • מבחן משנה – מבחן שנערך לתלמיד שלא נבחן בתאריך המקורי. מורה  או מדריך  מקצועי  יגיש  רשימה  של  כל  התלמידים  שלא  ניגשו  למבחן  מסוים,  רשימה  זו  תועבר  לרכז  המקצועי,  הרכז  המקצועי  יבדוק  מול  רכז  השכבה  הרלוונטי,  האם  ישנה  הצדקה  להיעדרות  של  התלמיד  מהמבחן  והאם  מגובה  באישור,  במידה  וישנה  הצדקה התלמיד יבצע את המבחן ובמידה ואין לתלמיד אישור  הוא  לא  ניגש  למבחן  משנה  ויקבל ציון  0.
  • מבחן מסכם – מבחן מסכם למקצוע, במתכונת של מבחן בגרות.

  • תלמידים עולים רשאים להיבחן ההקלות בהתאמה.

 

 

עולים חדשים

בביה"ס ישנה פעילות ענפה בנושא. בביה"ס יש רכזת עולים אשר מרכזת פעילות, מסייעת ותומכת בשגרה בתלמידים עולים חדשים.

קורס תורן

בכל יום מוקצה קורס אחד לטובת ניקיון ותחזוקת המתקנים בביה"ס, סיוע לגופים שונים והתנדבות לבתי אבות בב"ש. יש להגיע עם מדי עבודה חניך שנעדר ישלים התורנות למחרת.

בטיחות

הנסיעה בטרמפים אסורה! שוחר שיחרוג מכך יעלה לועדת הערכה בראשות מנהל ביה"ס.

על כל שוחר חלה חובת דיווח על אירוע חריג או תאונה שהוא היה מעורב בה בשטח ביה"ס או מחוצה לו.

חניך תורן

  • חניך תורן היינו הינו נציג ישיר של כיתתו מול הצוות החינוכי בהיבטים שונים. יכולותיו והישגיו הטובים להיות בעל תפקיד בתחומים שונים בביה"ס, אך בראש ובראשונה כל חניך תורן ממונה על שמירה וקיום הכללים והנהלים בביה"ס ועל קיום חובותיו וזכויותיו של כל חניך בביה"ס.
  • חניך תורן נושא על כתפיו כותפות עם פס לבן רחב.
  • חניך תורן הוא גורם מסייע לצוות המוביל בביה"ס, ומכאן נגזר גם מעמדו בביה"ס.
  • תפקידי החניך תורן

    • להנחות חניך לביצוע משימה.

    • להתריע בפניו על אי קיומה.

    • להתריע על קיום נהלי בית הספר.

 

  • חובות וזכויות החניך תורן:
    • לשמש דוגמא אישית לחניכים.
    • עדיפות בקבלת שירות מכלל נותני השירותים בביה"ס.
    • יכולת להשפיע בתהליך קבלת ההחלטות בביה"ס.

 

יש לכבד ולהישמע להוראות החניך תורן !

תקנון מסדר בוקר

  • שעת תחילת המסדר:  08:10 בדיוק! עמידה בזמנים היא ערך.
  • חובת הנוכחות חלה על סגל ההדרכה וכל התלמידים (למעט קורס תורן).
  • חניכים תורנים יסתובבו בכיתות החל מהשעה 08:00 וינחו את החניכים להגיע למגרש המסדרים.
  • חניך אשר יאחר למסדר בוקר יטופל משמעתית!

 מועצת תלמידים

  • בביה"ס מונה מורה אשר אחראי על מועצת תלמידים. תפקידו לרכז הפעילות, להתוות דרך פעולה ולהוות חוליה מקשרת בין מדיניות ביה"ס לחברי המועצה.
  • יו"ר מועצת תלמידים נבחר/ת בבחירות דמוקרטיות ע"י חברי המועצה, בחירתו מאושרת ע"י מ.ביה"ס וקצינת חינוך.
  • תפקידי מועצת תלמידים
    • לייצג את השכבות בפני סגל ביה"ס
    • ביצוע ימי סיב"ה
    • הוצאה לאור של עיתון ביה"ס
    • בחירת אומנים למסיבות
    • ביצוע מבצעים מיוחדים עם ק.חינוך
  • סמכויות מועצת תלמידים
    • דלת פתוחה למנהל בית הספר.
    • דלת פתוחה לקצינת החינוך.
    • שמירה על המשמעת בקרב התלמידים.
  • חובות וזכויות חברי המועצה
    • לשמש דוגמא אישית לחניכים
    • לייצג את הנהלת ביה"ס בהחלטות השונות
    • יכולת להשפיע בתהליך קבלת ההחלטות בביה"ס.
    • דלת פתוחה למנהל ביה"ס
    • עדיפות בקבלת שירות מכלל נותני השירותים בביה"ס.

 

לידיעון